Na polskich ulicach pojawiła się niespotykana wcześniej maszyna. Nie wzbudza wśród nikogo emocji, ponieważ z pozoru wygląda jak dobrze wszystkim znany paczkomat. W rzeczywistości Coolomat – bo o nim mowa – skrywa w sobie zupełnie nowe właściwości, które sprawią, że zamawianie zakupów spożywczych przez internet nigdy nie będzie takie jak dawniej.

coolmaty

Całkiem nowe zastosowanie

Coolomaty to – najprościej tłumacząc – automaty służące do odbioru wcześniej zamówionych w supermarkecie internetowym produktów spożywczych. Do niedawna sklepy online oferujące żywność proponowały klientom dostawę kurierem, bezpośrednio do mieszkania zamawiającego lub odbiór w sklepie wcześniej zamówionych online i przygotowanych przez sklep produktów. Pojawienie się Coolomatów daje klientom trzecią opcję finalizacji zamówienia – odbiór zakupów wprost z Coolomatu. Wystarczy złożyć zamówienie w jednej z sieci współpracującej z Coolomatami, wybrać odpowiednią opcję dostawy, zapłacić elektroniczne, żeby potem odebrać zamówienie w wybranym Coolomacie.

 

Chłodzenie zapewniające świeżość

Typowy Coolomat jest wyposażony w około 30 skrytek. Są one podzielone na trzy rodzaje różniące się między sobą temperaturą, w której przetrzymywane są produkty spożywcze. Pierwszy z nich jest przeznaczony dla produktów suchych, niewymagających chłodzenia. Drugi rodzaj działa jak chłodnia, a trzeci pełni funkcję zamrażarki. Dzięki temu zakupy przechowywane w Coolomacie nigdy nie ulegną zepsuciu. Jest to dobra wiadomość dla konsumentów, którzy według badań, jako najbardziej zniechęcający czynnik do zakupów spożywczych online, wskazują brak pewności co do sposobu przetrzymywania zamówionego jedzenia.

 

Nowi partnerzy i pomysły

Obecnie z Coolomatami współpracuje kilka renomowanych sklepów internetowych sprzedających żywność, m.in. Frisco, Auchan Direct oraz Piotr i Paweł (pełny ranking supermarketów spożywczych znajdziesz TU). Co ciekawe do współpracy z siecią chłodzących automatów przystępują już nie tylko markety online. Fakt ten wskazuje na niezgłębiony potencjał Coolomatów. Bodychief to firma oferująca spersonalizowaną dietę wraz z dostawą posiłków do domu. Od niedawna odbiór przygotowanych przez nich dań jest też możliwy w Coolomacie . Innym innowacyjnym pomysłem jest odbieranie w Coolomatach zamówień ze sklepu RanoZebrano.pl, który oferuje ekologiczne produkty prosto od lokalnych rolników.

 

Coolomat – urządzenie przyszłości

Czy Coolomaty mają szanse zrewolucjonizować rynek zakupów online, tak jak wcześniej paczkomaty, które nieodwracalnie zmieniły nasze myślenie o odbiorze przesyłek? Odpowiedź wydaje się twierdząca. Dynamiczny rozwój sieci Coolomatów, ich ekspansja z Warszawy na Górny Śląsk, zapowiadane pojawienie się w kolejnych miastach, wskazują że Polacy polubili to wcześniej nieznane urządzenie. Przyłączanie się do współpracy z Coolomatami co raz to nowych sieci supermarketów z również o tym świadczy. Konsumenci oczekują co raz to nowych sposobów na zaoszczędzenia czasu i ułatwienie sobie życia. Coolomaty wychodząc na wprost tym oczekiwaniom dają sobie szanse na to, by zadomowić się na naszym rynku na dłużej.