W obecnych czasach pełnych pośpiechu i dziennego grafiku, który pęka w szwach, znalezienie czasu na spokojne zakupy jest nie lada wyczynem. Na szczęście, wraz z coraz surowszymi wymaganiami współczesnych konsumentów, większość sieci sklepów spożywczych takich jak np.  Tesco, Auchan czy też Carrefour utworzyło alternatywną metodę robienia zakupów – zakupy online! Niezależnie od tego, czy zamawia się produkty z odbiorem osobistym,  czy dostawę bezpośrednio do drzwi, zakupy spożywcze online nie tylko są w stanie zaoszczędzić naprawdę sporo czasu, ale stwarzają jednocześnie okazję do spędzenia czasu z rodziną. To znacznie lepsza alternatywa od stania w długich kolejkach.

warzywa online

Ścisła kontrola jakości i świeżości produktów na wagę

Tym co powstrzymuje wiele osób przed podjęciem decyzji o zmianie tradycyjnego sposobu robienia zakupów jest obawa o produkty na wagę. Osoby, które dużą wagę przykładają do jakości i świeżości warzyw, owoców, ryb i mięsa są przyzwyczajone do samodzielnego, starannego wyszukiwania najlepszych produktów. Dlatego też, nie posiadają pełni zaufania do pracowników, którzy będą pakowali pojedyncze sztuki warzyw czy owoców zgodnie ze specyfikacją zamówienia. Już na samym wstępie warto rozwiać te wątpliwości. Cały proces zakupów online jest ściśle kontrolowany i zapakowanie gorszej jakości produktu po prostu nie może mieć miejsca. Za wygląd, smak i pochodzenie produktu odpowiada sieć sklepów spożywczych, która z kolei jest nadzorowana i kontrolowana przez niezależną Inspekcję Handlową. Instytucja regularnie dokonuje sprawdzania jakości i właściwego oznakowania marketowych produktów na wagę. Według udostępnionych publicznie informacji, kontrolerzy nie zgłaszali dotąd nieprawidłowości w zakresie oznakowania, świeżości i jakości żywności na wagę.

Konkurencyjność gwarantem jakości

Obecni przedsiębiorcy, aby dopasować się do wysoce konkurencyjnego rynku, muszą zwracać uwagę na prawidłowe oznakowanie, kraj pochodzenia, jakość, wygląd i świeżość warzyw i owoców. Jeżeli po doręczeniu zakupów online, klienci zgłaszaliby nieprawidłowości, sklep online z pewnością straciłby nabywców i dodatkowo ryzykowałby niepochlebną opinią w Internecie. Właśnie z uwagi na dużą konkurencyjność w branży spożywczej, pracownicy kompletujący zamówienia online mają określone wytyczne co do wyboru produktów z załączonej przez klienta internetowego listy. Warzywa, które wybierają do zamówienia musza być świeże, twarde i posiadać regularny kształt. Owoce muszą być dojrzałe i nie mogą być obite. Mięso pakowane na wagę jest dzięki temu zawsze najlepszej jakości i określonej przez klienta wielkości i masie. Czasami, z uwagę na specyfikację określonych produktów, waga może wskazywać kilka dekagramów więcej lub mniej niż zamawiał klient. Jest to jednak całkowicie zrozumiałe zjawisko, które ma miejsce również podczas zakupów stacjonarnych.

Surowe wymogi jakościowe

Wszystkie produkty na wagę, które oferuje sklep online pochodzą zwykle od sprawdzonych regionalnych producentów. Wyjątkiem są warzywa i owoce egzotyczne, jednakże kraj i miejsce pochodzenia każdego z nich jest szczegółowo opisany na internetowej platformie zakupowej. Wygląd i pochodzenie żywności sprzedawanej na wagę jest ściśle określona wewnętrznymi procedurami danego sklepu. Ponadto, wszystkie supermarkety – również te, które prowadzą sklep online przechodzą systematyczne kontrole jakości wykonywane przez akredytowane instytuty badawcze i biegłych rzeczoznawców.

Odpowiadając na wątpliwości niektórych z e-klientów odnośnie obaw o gorszą jakość produktów nawagę można z całym przekonaniem podkreślić, że taka sytuacja nie może mieć miejsca. Nie tylko z uwagi na obawę o utratę klientów, ale także przez szczegółowe i częste kontrole jakości, które przechodzą wszystkie supermarkety. Wszystkie produkty spożywcze, które nie są pakowane przez producenta, tylko sprzedawane na wagę muszą mieć ważną datę przydatności do spożycia. Warzywa i owoce a także mięso i ryby, których termin przydatności zbliża się ku końcowi są wyłączone ze sprzedaży. Nie dojdzie więc do sytuacji, w której klient otrzymuje produkt, którego ważność kończy się za dzień lub dwa.

Zakupy internetowe – kolejne zalety

Zakupy online mogą być doskonałym antidotum na intensywne życie i permanentny brak czasu. Wiedząc, że z powodzeniem można dokonywać online kompleksowych zakupów – włączając również produkty na wagę – można zaoszczędzić nawet kilka godzin tygodniowo, które były dotychczas spędzane na staniu w długich kolejkach i na wędrówkach między sklepowymi alejkami. Dużą zaletą zamawiania artykułów spożywczych online jest to, że można dokonywać zakupów dosłownie 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Daje to zupełnie nowe możliwości organizacji życia prywatnego i możliwości realizowania swoich pasji i małych przyjemności kosztem niezbyt ekscytującej wycieczki do supermarketu. Wiele supermarketów  internetowych ma nawet asystenta online, który jest w stanie udzielić automatycznych podpowiedzi podczas dokonywania zakupów. Najlepsze strony internetowe z artykułami spożywczymi mają również funkcje czatu online, które umożliwiają interakcję z prawdziwą osobą, dzięki czemu można natychmiast rozwiązać wszelkie problemy z zamówieniami i rozwiać wątpliwości na temat produktów spożywczych na wagę.

Ostatnią rzeczą, jakiej chce internetowy sklep spożywczy, są niezadowoleni klienci skarżący się na niską jakość zamówienia. Dlatego dobrą i powszechnie panującą wśród nich praktyką jest wysyłanie tylko najświeższych produktów z dostawą do domu. Nawet jeśli w supermarkecie zabraknie określonego produktu, pracownicy włączą do zamówienia alternatywę, którą można przyjąć lub z niej zrezygnować przy odbiorze dostawy. Renomowany sklep daje gwarancję, że jeśli nie będzie się zadowolonym z otrzymanych produktów, można wnioskować o zwrot pieniędzy. I chociaż sama świadomość, że świeże produkty nie będą wybierane własnoręcznie może początkowo być problematyczna, z czasem większość, nawet najwybredniejszych klientów przekonuje się do tego rozwiązania.

Sprawdź aktualny ranking supermarketów online